$$$01
Жасөспірімдердің дене дамуының және өсулерінің жас ерекшеліктері:
A) II жыныстық жетілу сатысының басталуы
B) Өсудің екінші кезегі
C) Екінші жыныстық белгілерінің дамуы
$$$02
Қаңқа бұлшықеттерініңфункциясы:
E) Локомоторлық
F) Дененің ауысуы
G) Қалыпты сақтау
$$$03
Жүре пайда болған рефлекстер:
B) Шартты
F) Өмір сұру барысында пайда болған
G) Жеке рефлекстер
$$$04
Төменгі мектеп жасындағы балалардың дене дамуының және өсуінің жас ерекшелітері:
E) Сүт тістерінің тұрақты тістерге ауысуы жалғасады
F) Дене бітімінің жеке-типологиялық ерекшелітері ақырын байқалады
G) Омыртқа жотасының иірімдерінің қалыптасуы аяқталады
$$$05
Даму деген түсінікті үш негізгі процесс құрайды:
D) Өсу-клеткалардың санының ұлғаюы
F) Мүшелердің және ұлпалардың дифференциясы
H) Сапалық өзгерістер немесе қалыптасу
$$$06
Жыныстық жетілу сатысының басқаша аталуы:
A) Пубертатты кезең
E) Жас шамасындағы қиын кезең
G) Ауыспалы кезең
$$$07
Адам ағзасындағы пубертатты кезең сипатталады:
D) Гормоналды балансының өзгеруімен
E) Ішкі секреция бездерінің жетілуі
F) Ішкі секреция бездерінің қайта құрылуы
$$$01
Ми қыртысының астыңғы құрылымдық қабатының тежегiштік әсерлерi күшейетін жас:
A) 10 жас
E) 11 жас
G) 12 жас
$$$02
Қозғыш ұлпалардың тітіркену қасиетіне тән ерекшеліктері:
A) Қозғыштық
F) Электрлік үдеріс
G) Химиялық үдеріс
$$$03
Терiде рецепторлардың үлкен саны орналасқан:
A) Ауру сезгіш
E) Температуралық
H) Жанасу
$$$04
Гипофиздан бөлініп шығатын гормондар:
B) Пролактин
F) Кортикотропин
G) Тиреотропин
$$$05
Балалар мишығының атқаратын қызметі:
A ) Күрделi қозғаушы кесiмдердi үйлестiру
F ) Қаңқалы бұлшықеттердiң тонусын реттейдi
G ) Дене тұрысы реакциясы
$$$06
Нейрондардың негізгі қызметіне жататындар:
A) Рецепторлық
F) Өзге нейрондарға тасымалдау
G) Жұмысшы мүшеге тасымалдау
$$$07
Синоптикалық көпiршiктердің құрамында бар арнаулы заттар:
C) Медиатор
F) Ацетилхолин
G) Адреналин
$$$08
Парасимпатикалық жүйке жүйесінің қызметі:
B) Ағзаның жұмсалған ресурстарын қалпына келтiруiне мүмкiндiк туғызады
F) Кеңірдек тарамын тарылтады
G) Жүрек қызметiн баяулатады
$$$01
Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балардың жүйке жүйесіне тән:
А) Жоғары қозғыштық
B) Тежегiш үдерістерінің әлсiздiгі
С) Қимыл-қозғалыстың жеткiлiксiз үйлесiмдiлiгі
$$$02
Жоғары жүйке әрекетiнiң пубертаттық кезеңi сипатталады:
A) Ми қыртысының тежегiш әсерінің әлсiреумен
B) Барлық ми қыртысы бойымен мықты қозғыштығымен
C) Эмоционалды реакциялардың күшеюімен
$$$03
13 жастағы жасөспiрiмдерде қабiлеттiлiк айтарлықтай жақсарады:
A) Ақпаратты қайта өңдеуiне
B) Шапшаң шешiм қабылдауға
C) Тактикалық ойлау тиiмдiлігінің жоғарылауына
$$$04
Қыз балаларда жыныстық жетілу кезеңіне кіру өлшеміне байланысты ми үдерісінің бірқалыпты жақсаруы бұзылатын жас:
F) 11 жас
G) 12 жас
H) 13 жас
$$$05
Ер балаларда жыныстық жетілу кезеңіне кіру өлшеміне байланысты ми үдерісінің бірқалыпты жақсаруы бұзылатын жас:
F) 13 жас
G) 14 жас
H) 15 жас
$$$06
Орта мектеп жасында жоғарғы деңгейге жететін жоғарғы жүйке әрекеті:
A) Орталық жүйке жүйесi
C) Сенсор жүйесінің жетілуінің аяқталуы
H) ЖЖӘ-нің дара ерекшеліктерінің қалыптасуы
$$$07
Өтпелi кезең уақытында жасөспiрiмнiң мiнез-құлығында байқалады:
D) Тұрақсыздық
F) Дәлелсіздік
H) Агрессиялық
$$$08
Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балалардың жоғарғы жүйке әрекеті сипатталады:
A) Жеке шартты рефлекстердің баяу өндіруімен
D) Динамикалық стереотиптің баяу қалыптасуымен
F) Шартты рефлекстердің ерекше ауыр өзгеруімен
$$$01
Баланың есту мүшелері үш бөлімнен құралған:
А) Сыртқы
С) Ішкі
Е) Ортаңғы
$$$02
Есту рецепторлар орналасады:
А) Самай сүйегінде
С) Самай сүйегінің пирамидасында
Е) Ішкі құлақтың ұлуында
$$$03
Ортаңғы құлақта өз арасында бір-бірімен байланысқан есту сүйектері:
B) Ортаңғы құлақтың балғаша сүйегі
Е) Ортаңғы құлақтың төсше сүйегі
G) Ортаңғы құлақтың үзеңгі сүйегі
$$$04
Балалардың сүйек лабиринті үш бөлімнен тұрады:
А) Кіре беріс
В) Ұлу
С) Жартылай шеңбер арналары
$$$05
Адамның құлағы еститіндей ең төменгі дыбыс:
F) 12-24 Гц
G) 13-24 Гц
H) 14-24 Гц
$$$06
Көру сенсорлық жүйенің функционалды түрде жетілуі:
F) 10 жаста
G) 11 жаста
H) 12 жаста
$$$01
Ішкі секрециялық бездеріне тән емес қасиеттер:
D) Фагоцитоз
F) Газ алмасу
G) Қанның ұюына қатысуы
$$$02
Бүйрекүсті бездері өзінің қызметіне байланысты бөлінеді:
А) Минералокортикоидтар
B) Глюкокортикоидтар
С) Жыныстық гормондар
$$$03
Жыныстық гормондарға жатады:
F) Андрогены
G) Тестостерон
H) Эстрогендер
$$$04
Қалқанша безінің жоғары деңгейдегі белсенділігі жыныстық жетілу сатысында әкелуі немесе ауысуға мүмкін:
C) гипертиреозға
E) жоғары деңгейдегі қозғыштыққа әкеледі
G) ұйқының қашуына
$$$05
Жасөспірімнің пубертатты кезеңдегі гипофиздің жас ерекшеліктері:
A) Гипофиздің жас ерекшелік инволюциясы
B) Гипофиздің гипоталамусқа тежеу әсерінің төмендеуі
C) Соматотропты гормонның қанға шығуы
$$$06
Жыныстық жетілу сатысында барлық эндокриндік жүйелерінің қызметі бүкіл мүшелер мен жүйелердің түбегейлі өзгеруіне себеп болады, бүл уақытша өзгерістерге жатады:
C) Координацияның бұзылуы
E) Ақыл-ой жұмыс қабілеттілікті төмендетеді
G) Дене жұмыс қабілеттілікті төмендетеді
$$$01
6 жастағы баланың систола қан қысымының деңгейi:
С) 95-105 мм.сын.бағ.
Е) 96-102 мм.сын.бағ.
H) 98-103 мм.сын.бағ.
$$$02
Балалар өкпесінің өмір сүру сыйымдылығы байланысты:
A) Жынысқа
B) Дене мәдениті мен спортпен шұғылданғанға
H) Жасқа
$$$03
9-10 жастағы ер балалардың қан қысымының орташа шамасы:
A) 105/61 мм.сын.бағ.
B) 104-/62 мм.сын.бағ.
E) 106/62 мм.сын.бағ.
$$$04
Бастауыш мектеп жасындағылардың тыныс алу мүшелерiнiң жас ерекшелiктерi:
A) Тыныс алудағы жыныстық өзгешеліктер
B) Тыныстық жиілігі минутына 20-22 рет
C) Тыныс алудың минуттық көлемі 4000-4300мл.
$$$05
Жасөспірімдерде тыныс алудың минуттық көлемі:
A) 4000мл-ден басталады
B) Ересектермен бірдей
H) 4800-5000 мл басталады
$$$06
Жоғарғы сынып оқушыларының қан айналым жүйесінің уақыты:
A) 20с.
C) 21с.
G) 22с.
$$$07
Орта және жоғарғы сынып оқушыларының жүрек пішінінің ұлғаюы:
A) 130-150 мл
C) 130-140 мл
G) 130-145 мл
$$$08
Несеп түзiлудiң функционалдық жетiлу процестерiнің аяқталуы:
A) 12 жасқа қарай
D) 13 жасқа қарай
F) 14 жасқа қарай
$$$01
Ас корыту сөлдерінің концентрациясы ересек адамдардікіне жақындап, ас қорыту ферменттерінің белсенділігі максималды, ас қорыту сөлінің қышқылы жоғарлайды, асқазанда қорытылуы дамиды:
F) 13 жаста
G) 14 жаста
H) 15 жаста
$$$02
Жоғарғы сынып оқушыларының ағзасында майлардың қорытылуы құрайды:
F) 95%
G) 96%
H) 97%
$$$03
Орта сыныпта оқитын оқушылардың ағзасында жалпы тәуліктік шығынының көлемі құрайды:
F) 2500 кал.
G) 2600 кал.
H) 2700 кал.
$$$04
Жоғарғы сынып оқушыларының ағзасында жалпы тәуліктік шығынының көлемі құрайды:
F) 2800 кал.
G) 2850 кал.
H) 2900 кал.
$$$05
Жеткіншек жаста термореттеуші реакциялар қандай көрініс береді:
F) Эффектілігі бар (күшті әсер)
G) Қолайлы
H) Ересек адамдарға тән
$$$06
Ақуыздардың жалпы тәуліктік қажеттілігі төмен, орта және жоғарғы сынып жастағы балаларда құрайды:
D) 75-80г
E) 85-90г
F) 90-100г
$$$01
Омырқа жотасының қисаюы сипатталады:
D) Иық пен жауырынның ассиметриялықта болуы
F) Бүкірлік
G) Омыртқа жотасының қисаюымен
$$$02
Қиын пәндерге жатады:
D) Физика
F) Математика
G) Алгебра
$$$03
Омырқа жотасының қисаюы байқалған балаларда қосымша болу мүмкін:
D) Көздің нашар көруі
F) Тыныс алу жүйесінің аурулары
G) Жүйке, ас қорыту аурулары
$$$04
Омырқа жотасының қисаюының себептері:
D) Жиһаздардың дұрыс таңдамағанынан
F) Жазу кезінде баланың дұрыс отырмауы
G) Қимыл белсенділігінің жеткіліксіздігі
$$$05
Баланың жүйелі түрде оқуға дайын екендігі анықталады:
A) Функционалды дайындығымен
B) Денсаулықтың денелік және психикалық деңгейімен
C) Мектеп өміріне бейімделу корының деңгейімен
$$$06
Балалар мектепке келгенде бойларында қанда да бір болмасын аурулар болады, көбінесе созылмалы, бұл мектеп проблемаларының кешені. Осының бәрі жүйенің түпкілікті жетілдіруін қажет етеді:
A) Баланы дамыту
B) Баланың психофизиологиялық жағдайына коррекция жасау
C) Баланың психофизиологиялық жағдайын қорғау
$$$01
Гипокинецияның пайда болуы оқушы ағзасында бірқатар өзгерістер туғызуы мүмкін:
А) Күн тәртібінде тапшылық
D) Мектептегі жоғары оқу жүктемесі
F) Дене белсенділігінің болмауы
$$$02
Күндізгі уақытта артық мөлшердегі көмірсулар мен майлармен гипокинезияда шектен тыс тамақтану әкеліп соғады:
А) Артық салмаққа
С) Семіздікке
Е) Қозғалыс белсенділігінің азаюына
$$$03
Дұрыс дене жаттығулары оң әсер етеді:
А) Бұлшықет дамуына
С) Байлаулар мен буындарға
G) Сүйек құрылғысына
$$$04
7 жасқа дейін құрылған қозғалыс қабілеттері мен қалыптасулары қажет:
B) Ол қабілеттерді мектепте одан әрі жетілдіру үшін
D) Неғұрлым күрделі қозғалыстарды үйренуді жеңілдетеді
F) Болашақта спорттан жоғары нәтижелоерге жету үшін
$$$05
Мектепке дейінгі жаста негізгі назар бөлінуі тиіс:
А) Ептілікке
С) Шапшаңдыққа
G) Икемділік пен тепе-теңділікке
$$$06
Дененің икемділігі мына жағдайлаға байланысты:
B) Омыртқаға
D) Буындар мен байламдарға
F) Бұлшық ет икемділігіне
$$$07
Балалар мен жасөспірімдердің қозғалыссыздығын ушықтырады:
А) Жұмыс үстелінде отыру ұстанымы
B) Телебағдарламалар көру
С) Компьютерлік ойындар
$$$08
Циклді жаттығулардың ішіннен үздік сауықтыру ісер беретіндері:
D) Шаңғы және велосипед серуендері
Е) Жүзу
F) Жаяу жүру және жеңіл жүгіру
$$$09
Бастауыш мектеп жасындағы балалардың қозғалыс белсенділігі басталатын гигиеналық нормалар:
B) 15 мың қадам
C) 18 мың қадам
D) 20 мың қадам
$$$01
Бастауыш мектеп оқушыларымен сабақты ұйымдастыру кезінде:
А) Ұзақ қыспаққа алып, бұйрық бермеу керек
D) Ұзақ әрі монотонды сабақтарды жүргізбеу керек
F) Жүктемені қатаң мөлшерлеу керек
$$$02
Бастауыш мектеп жасындағы оқушыларға тән ерекшеліктер:
А) Шаршау түйсігі жеткіліксіз дамыған
B) Шаршау сезімін нашар бағалайды
С) Шаршауды сөзбен жеткізе алмайды
$$$03
6 жастағы баланың ерікті зейін қоюы үшін тән:
А) Аз уақыттық зейін
B) 15 мин.
С) 20 мин.
$$$04
Балалардың дұрыс ұйымдасқан күн төртiбі жағдай жасайды:
А) Жұмыс қабілеттілігін сақтауға
D) Ағза қызметiнде белгiлi ырғақты өндiруге
G) Еңбек пен демалыстың тиімді алмасуына
$$$05
6 жасар бала денсаулығының ауыр ауытқуларына, ең бірінші жүйкеге әкеліп соғатын факторлары:
А) Күн тәртібінің бұзылуы
D) Дұрыс тәрбие бермеу салдары
G) Отбасындағы қолайсыз жағдайлар
$$$06
Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағылардың жүйке көрсеткіштері:
B) Мазасыздану
D) Нашар ұйқы
F) Дене дамуының артта қалуы
$$$07
Жоғарғы мектеп жасындағылардың жүйке белгілері:
С) Ашуланшақ, адекватсыз реакциялар
D) Жүрек тартылулары, үшек шаншуы
F) Дене қызуының құбылмалылығы
$$$08
Баларда жүйке ағысы анықталады:
B) Қоршаған ортаның әсерімен
Е) Дұрыс тәрбие алумен
G) Оқытумен
$$$01
Қазіргі мекемелердің жиһаздарына, балалар мен жасөспірімдердің бөлмесіне қойылатын гигиеналық талаптар заманауи деректерге сай әзірленеді:
B) Гигиеналық
F) Физиологиялық
H) Антропометриялық
$$$02
Бір апта ішінде оқушылардың жұмысқа қабелеттілігі біршама өзгеруіне байланысты олардың жұмысқа қабілеттілігінің жоғарылайтын күні:
А) Дүйсенбі
B) Сейсенбі
С) Сәрсенбі
D) Бейсенбі
$$$03
Оқу ғимараттарының негізгі микроклиматтық факторлары:
А) Бөлме температурасы
B) Ауа ылғалдығы
С) Ауа қозғалысының жылдамдығы
$$$04
Мектеп оқу бөлмелерінің жарықтануына қойылатын гигиеналық талаптар:
А) Жеткілікті болуы керек
D) Бір қалыпты болуы керек
F) Көру функцияларына әсер етпеу
$$$05
Оқушыларды физиологиялық және гигиеналық жағынан дұрыс отырғызу олардың жұмысына мүмкіндік туғызады:
А) Көзбен қалыпты қабылдауына
B) Еркін тыныс алуына
С) Қалыпты қан айналымына
$$$06
Жалпы білім беретін мекемелерде сабақ кестесін құрастыруда ескерілетін жайттар:
F) Оқушылардың жұмысқа қабілетті физиологиялық негіздері
G) Пәннің қиындығы
H) Оқушылардың жұмыс қабілеттілігінің қисындысы
$$$07
Балалардың иық сөмкесін тағынуының артықшылығы:
С) Гигиеналық таза
D) Жүктеме біркелкі бөлінеді
F) Дененің симметриялық қалпы сақталады
$$$08
Адамның жұмыс қабілеттілігінің қисындысы келесi кезеңдерден тұрады:
A) Жұмыс жасау
C) Жоғар жұмысқа қабілеттілік
E) Қажу
$$$01
Балаларлар үшiн қажетті шарттардың бiрi болып табылатын қозғалыс белсендiлiгi:
A) жоғары жүйке әрекетiнiң қалыпты дамуы
B) Сөйлеу функциясы
C) ойлау
$$$02
Балаларға шынықтыра емдеу шараларының бұрыс мөлшерде қолданылуы туғызуы мүмкін:
C) Психикалық тонустың төмендеуін
E) Әлсіздікті
G) Тежеулікті
$$$03
Никотиннің көрсетілген іс-әреттерге теріс әсері бар:
B) Миға
C) Тыныс алу жүйесіне
D) Жүрек, қан тамырлар жүйесіне
$$$04
Балаларлар үшiн дұрыс күн тәртібі мүмкiндiк туғызады:
А) Тәбеттің, ұйқының жақсаруына
B) Жұмысқа жарамдылық пен балалардың тәртiпке үйренуіне
С) Қалыпты дене құрылысының кемелденуiне
$$$05
Баланың ұйықтамау себебі, оның белсендi қызметіне байланысты:
А) Мидың жүйке талшықтарының қозу қызметіне
B) Сыртқы тітіркендіргіштердің әсеріне
С) Тиісті рецепторлар арқылы
$$$06
Ерте және мектепке дейiнгi балалардың орталық жүйке жүйесі әлсіз және сергектену уақытында тез жалығады. Жүйке жасушаларын қайта қалыпты күйге келтіру үшін аса маңызға ие болатын:
А) Дұрыс ұйымдасқан ұйқы
B) Баланың ұзақ уақытты ұйқысы
С) Көрген түске оң көзқарасы
$$$01
Көзді қимылдататын бұлшықеттердің ұзақ ширығуы қөз алмасын қысады, жайпақ және ұзартатады. Сәулелердің фокусы көз торының алдында болады, ал көрініс болса көз торында бұлдырланып көрінеді. Осылардың алдын алу үшін қажет:
А)Отырғанда дұрыс қалпын сақтау
D) Кітапті жарық жеткілікті болғанда оқу
F) Көзді қажудан сақтау
$$$02
Көздің терең дамуы жалғасады, ал көздің жарық сезгіштігі ұлғаяды:
D) 16 жас дейін
Е) 17 жас дейін
F) 20 жас дейін
$$$03
Көздің сенсорлық жүйесінің жетілуі көмектеседі:
D) Кеңістіктегі бағдарламаны кеңінен жақсарту үшін
Е) Сыртқы сигналдардың ішінде қажетті бағдарламаны бөлу
F) Қимылдың координациясын және нақтылығын ұлғайтуға
$$$04
Есту сенсорлық жүйенің дұрыс жасау қызметіне, әсіресе жасөспірімдердің ағзасына жағымсыз әсер етеді:
D) Қатты дыбыстар
Е) Қатты дыбыстар дыбыс қозғалыстарының өтуіне кедер жасайды
F) Құлақтың қалыптан тыс істпейуіне келтіреді
$$$05
Жасөспірім және жеткіншек жаста симпатикалық типтің вистибуло-вегетативтік реакциялар ұлғаяды. Вестибулярлық жүкеменің әсерінен әртүрлі реакциялар және жағдайлар болуы мүмкін:
D) Оң эмоционалды реакциялар
Е) Теріс эмоционалды реакциялар
F) Субъективті уақыттың өтуі төмендейді
$$$06
Қимыл сенсорлық жүйенің дамуы үздіксіз өтеді, ұлғаяды:
D) 13 жасқа дейін
Е) 14 жасқа дейін
F) 15 жасқа дейін
$$$07
Жасөспірімдерде елеулі ұлғаяды:
A) Көздің көргіштігі
B) Көру шегі кеңееді
C) Бинокулярлық көру деңгейі жақсарады
$$$01
Балалардың дұрыс тамақтануы қамтамасыз етеді:
А) Қалыпты өсу үдерісіне
B) Ағзаның дамуына
С) Денсаулықты сақтауға
$$$02
Балаларлардың тамақтану тәртібінің нақты кезеңділігінің сақталуы мүмкiндiк туғызады:
A) Шартты азық-түлiк рефлекстерiнiң өндiруiне
B) Тәбеттің дамуына
C) Ас қорыту жүйесінің жақсаруына
$$$03
Балалар ағзасында дәрумендердің жоқтығы, кемшiлiгі және көптігінің атауы:
A) Авитаминоз
E) Гиповитаминоз
H) Гипервитаминоз
$$$04
Әрбір жас кезеңдері үшін қоректенуді ұйымдастыру уақытында ескерілетіні:
A) Ағзаның нәрлi заттарды қажет етуі
B) Дамудың ерекшелiгi
C) Асқорыту жүйесiнiң қызмет етуi
$$$05
Көмірсутектер қандай құрамдастардан тұрады:
C) моносахаридтардан
D) дисахаридтардан
G) крахмалдан
$$$06
В,С, және Д топ дәрумендерінің ағзаға жеткіліксіз түсу салдарынан туындайтын аурулар:
A) Бери-бери
B) Құрқұлақ
C) Мешел
$$$07
Жоғарғы құрамды ақуыз өнімдерін қолданудың спортшылар үшін үлесі:
A) Ептiлiктi дамытуға
G) Бұлшықет массасының көбеюіне
H) Қалыпқа келуге
$$$08
Ас үлесінде балық және балық өнімдері қандай құрамдас бөліктерге бай:
B) Ақуыздарға, майларға
C) Дәрумендерге
D) Минералды тұздарға
$$$01
Балаларлардың денсаулық көрсеткiштерiне байланысты медициналық топтар бөлiнеді:
A) Негiзгiге
E) Даярлайтынға
G) Арнаулыға
$$$02
Дене-күш жаттығуларының ең жақсы әсерге ие болуы олардың үйлесуімен байланысты:
A) Ауамен емдеу шараларымен
C) Күн сәулесiн қабылдаулармен
F) Сумен емдеу шараларымен
$$$03
Ауа, су және күнді нысаналы түрде пайдалану мүмкіндік бередi:
D) Ағзаны шынықтыруға
F) Ағзаның қарсылық қабілетін жоғарылатады
G) Температуралық тербелiстерге бейiмдеушiлiк
$$$04
Шынығудың негiзгi қағидалары:
D) Емдеу шараларын мөлшерлеу
F) Емдеу шараларының біртіндеп жоғарылауы
H) Қолданылатын емдеу шараларының әсерін тұрақты бақылауы
$$$05
Сумен емдеу шараларына жататындар:
B) Су құйыну
D) Сумен сүрту
E) Шомылу
$$$06
Кіші жастағы балалардың ең ұзақ шомылу уақыты:
A) 8 мин
B) 9 мин
C) 10 мин
$$$07
Салауатты өмiр салтының ұғымына келесi құрайтындар кiредi:
A) Зиянды әдеттерден бас тарту
C) Оңтайлы қозғалыс режім
E) Тиімді тамақтану, жағымды эмоциялар
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com