Жас ерекшелік физиологиясы және мектеп гигиенасы

 

«Гигиена» ғылымының мәнісі: А)  Ағзаның қызметтері мен әрекеттері.

«Лордоз» дегеніміз: Е)  Омыртқа жотасының табиғи иілгендігі.

13 жастағы жасөспiрiмдерде қабiлеттiлiк айтарлықтай жақсарады: A) Ақпаратты қайта өңдеуiне B) Шапшаң шешiм қабылдауға C) Тактикалық ойлау тиiмдiлігінің жоғарылауына

6 -7 жас аралығындағы балалардың жалпы дене шынықтыру: сабақтарының ұзақтығы: Е) 30 мин.

6 жасар бала денсаулығының  ауыр ауытқуларына, ең бірінші жүйкеге әкеліп соғатын факторлары: А) Күн тәртібінің бұзылуы D) Дұрыс тәрбие бермеу салдары G) Отбасындағы қолайсыз жағдайлар

6 жастағы баланың ерікті зейін қоюы үшін тән: А) Аз уақыттық зейін B) 15 мин. С) 20 мин.

6 жастағы баланың систола қан қысымының деңгейi: С) 95-105 мм.сын.бағ. Е) 96-102 мм.сын.бағ. H) 98-103 мм.сын.бағ.

7 жасқа дейін құрылған қозғалыс қабілеттері мен қалыптасулары қажет:  B) Ол қабілеттерді мектепте одан әрі жетілдіру үшін D) Неғұрлым күрделі қозғалыстарды үйренуді жеңілдетеді  F) Болашақта спорттан жоғары нәтижелоерге жету үшін

9-10 жастағы ер балалардың қан қысымының орташа шамасы: A) 105/61 мм.сын.бағ. B) 104-/62 мм.сын.бағ. E) 106/62 мм.сын.бағ.

 

Ағзада дәрумендер мөлшері жетіспеген жағдайда: В) Гиповитаминоз.

Ағзаны гуморальды реттеу  жүзеге  асады: С)  Қан, лимфа және жасушааралық сұйық арқылы.

Ағзаның тіршілік әрекеттерінің жеке дамудың әртүрлі жасындағы ерекшеліктерін тексеретін: E) Жастық физиология.

Адам ағзасындағы пубертатты кезең сипатталады: D) Гормоналды балансының өзгеруімен E) Ішкі секреция бездерінің жетілуі F) Ішкі секреция бездерінің қайта құрылуы

Адамның жұмыс қабілеттілігінің қисындысы келесi кезеңдерден тұрады:  A) Жұмыс жасау  C) Жоғар жұмысқа қабілеттілік  E) Қажу

Адамның құлағы еститіндей ең төменгі дыбыс: F) 12-24 Гц G) 13-24 Гц H) 14-24 Гц

Акселераттар дегеніміз: С)  Құжатқа сәйкес балалық шақ және жасөспірім, құрбыларынан  алға түсу қабілеті артық.

Ақуыздардың жалпы тәуліктік қажеттілігі төмен, орта және жоғарғы сынып жастағы балаларда құрайды: D) 75-80г E) 85-90г F) 90-100г

Алыстан көрушілік: С) Әлсіз рефракция.

Ас корыту сөлдерінің концентрациясы ересек адамдардікіне жақындап, ас қорыту ферменттерінің белсенділігі максималды, ас қорыту сөлінің қышқылы жоғарлайды, асқазанда қорытылуы дамиды: F) 13 жаста G) 14 жаста H) 15 жаста

Ас үлесінде балық және балық өнімдері қандай құрамдас бөліктерге бай: B) Ақуыздарға, майларға C) Дәрумендерге D) Минералды тұздарға

Ауа, су және күнді нысаналы түрде пайдалану мүмкіндік бередi: D) Ағзаны шынықтыруға F) Ағзаның қарсылық қабілетін жоғарылатады G) Температуралық тербелiстерге бейiмдеушiлiк

Аяқ басының тіректік қызметінің бұзылуы және төмендеуі аталады: В) Жалпақ табан.

 

Әр түрлі тітіркендіргіштерге жауап қайтаратын рефлекстерді бөледі:А) Шартсыз.  В)  Шартты.

Әрбір жас кезеңдері үшін қоректенуді ұйымдастыру уақытында ескерілетіні: A) Ағзаның нәрлi заттарды қажет етуі B) Дамудың ерекшелiгi C) Асқорыту жүйесiнiң қызмет етуi

Әртүрлі жастағы балалардың ақуызға мұқтаждығы: А) 6-10 жасаста – 70-80 гр. В) 11-15 жаста – 90-100 гр. С) 15-18 жаста – 95-100 гр.

Әртүрлі жастағы балалардың көмірсуға мұқтаждығы: А) 6-10 жасаста – 280-320 гр. В) 11-14 жаста – 360-400 гр. С)  15-18 жаста – 450 гр.

Әртүрлі жастағы балалардың майға мұктаждығы: А) 6-10 жасаста – 70-80 гр. В) 11-15 жаста – 90-100 гр. С)  15-18 жаста – 95-100 гр.

 

Бактериялар және вирустар тудыратын ауру атауы: С) Инфекциялық.

Бала ағзасының жетілуі жүреді: А) Өсуі арқылы. В) Дамуы арқылы. С) Дене пішінінің қалыптасуы арқылы.

Балалар ағзасында дәрумендердің жоқтығы, кемшiлiгі және көптігінің атауы: A) Авитаминоз E) Гиповитаминоз H) Гипервитаминоз

Балалар мектепке келгенде бойларында қанда да бір болмасын аурулар болады, көбінесе созылмалы, бұл мектеп проблемаларының кешені. Осының бәрі  жүйенің түпкілікті жетілдіруін қажет етеді:  A) Баланы дамыту B) Баланың психофизиологиялық жағдайына коррекция жасау C) Баланың психофизиологиялық жағдайын қорғау

Балалар мен жасөспірімдердің қозғалыссыздығын ушықтырады: А) Жұмыс үстелінде отыру ұстанымы B) Телебағдарламалар көру  С) Компьютерлік ойындар

Балалар мишығының атқаратын қызметі: A ) Күрделi қозғаушы кесiмдердi үйлестiру  F ) Қаңқалы бұлшықеттердiң тонусын реттейдi  G ) Дене тұрысы реакциясы

Балалар өкпесінің өмір сүру сыйымдылығы байланысты: A) Жынысқа B) Дене мәдениті мен спортпен шұғылданғанға H) Жасқа

Балалар істейтін жұмыстар: А) Көптүрлі динамикалық. В) Біріңғай динамикалық. С) Статикалық.

Балаларға шынықтыра емдеу шараларының бұрыс мөлшерде қолданылуы туғызуы мүмкін: C) Психикалық тонустың төмендеуін  E) Әлсіздікті  G) Тежеулікті

Балаларда жиі кездесетін жұқпалы көз аурулары: А)  Коньюктивит. В)  Трахома.  С)  Теріскен.

Балаларда тәуліктік рацион 3 мөлшерге бөлінеді. А) Таңертеңгі – 20-25%. В) Түстік ас - 45-50 %. С) Кешкі ас – 20-25%.

Балаларды шомылдырғандағы  бөлме  ауасының температурасы: Е) 220С.

Балаларды шомылдырғандағы судың температурасы: А) 36-370С.

Балалардың   дене  дамуын  сипаттайтын ағзаның: А) Морфологиялық   қасиетінің жиынтығы. В) Қызметтік қасиетінің жиынтығы.

Балалардың дұрыс тамақтануы қамтамасыз етеді: А) Қалыпты өсу үдерісіне B) Ағзаның дамуына С) Денсаулықты сақтауға

Балалардың дұрыс ұйымдасқан күн төртiбі жағдай жасайды:  А) Жұмыс қабілеттілігін сақтауға  D) Ағза қызметiнде белгiлi ырғақты өндiруге  G) Еңбек пен демалыстың тиімді алмасуына

Балалардың иық сөмкесін тағынуының артықшылығы: С) Гигиеналық таза D) Жүктеме біркелкі бөлінеді F) Дененің симметриялық қалпы сақталады

Балалардың сөздік қорының ерекшеліктері: А) 6 жаста – 300-500 сөз. В) 10 жаста - 4000 сөз. С) Ересектерде – 11000 сөз.

Балалардың сүйек лабиринті үш бөлімнен тұрады: А) Кіре беріс В) Ұлу С) Жартылай шеңбер арналары

Балаларлар үшiн дұрыс күн тәртібі мүмкiндiк туғызады: А) Тәбеттің, ұйқының жақсаруына  B) Жұмысқа жарамдылық пен балалардың тәртiпке үйренуіне  С) Қалыпты дене құрылысының кемелденуiне

Балаларлар үшiн қажетті  шарттардың бiрi болып табылатын қозғалыс белсендiлiгi: A) жоғары жүйке әрекетiнiң қалыпты дамуы  B) Сөйлеу функциясы   C) ойлау 

Балаларлардың денсаулық көрсеткiштерiне байланысты медициналық топтар бөлiнеді: A) Негiзгiге E) Даярлайтынға G) Арнаулыға

Балаларлардың тамақтану тәртібінің нақты кезеңділігінің сақталуы мүмкiндiк туғызады: A) Шартты азық-түлiк рефлекстерiнiң өндiруiне B) Тәбеттің дамуына C) Ас қорыту жүйесінің жақсаруына

Баланың  ұйықтамау себебі, оның белсендi қызметіне байланысты:  А) Мидың жүйке талшықтарының қозу қызметіне  B) Сыртқы тітіркендіргіштердің әсеріне С) Тиісті рецепторлар арқылы

Баланың ақыл-ой енбегі үрдістері кезінде байқалатын физиологиялық механизмдер: А) Қажу. В) Қалжырау.

Баланың есту мүшелері үш бөлімнен құралған: А) Сыртқы  С) Ішкі  Е) Ортаңғы

Баланың жүйелі түрде оқуға дайын екендігі анықталады: A) Функционалды дайындығымен B) Денсаулықтың денелік және психикалық деңгейімен C) Мектеп өміріне бейімделу корының деңгейімен

Баларда жүйке ағысы анықталады: B) Қоршаған ортаның әсерімен Е) Дұрыс тәрбие алумен G) Оқытумен

Бастауыш мектеп жасындағы балалардың қозғалыс белсенділігі басталатын гигиеналық нормалар: B) 15 мың қадам C) 18 мың қадам D) 20 мың қадам

Бастауыш мектеп жасындағы оқушыларға тән ерекшеліктер: А) Шаршау түйсігі жеткіліксіз дамыған  B) Шаршау сезімін нашар бағалайды  С) Шаршауды сөзбен жеткізе алмайды

Бастауыш мектеп жасындағылардың тыныс алу мүшелерiнiң жас ерекшелiктерi: A) Тыныс алудағы жыныстық өзгешеліктер  B) Тыныстық жиілігі минутына 20-22 рет C) Тыныс алудың минуттық көлемі 4000-4300мл.

Бастауыш мектеп оқушыларымен сабақты ұйымдастыру кезінде: А) Ұзақ қыспаққа алып, бұйрық бермеу керек D) Ұзақ әрі монотонды сабақтарды жүргізбеу керек F) Жүктемені қатаң мөлшерлеу керек

Биологиялық белсенді заттарды бөлетін бездер 3 топқа бөлінеді: А) Ішкі. В) Сыртқы. С) Аралас.

Бүйрекүсті бездері өзінің қызметіне байланысты бөлінеді: А) Минералокортикоидтар B) Глюкокортикоидтар С) Жыныстық гормондар

Бүкірею пайда болады:  А) Бұлшық еттің әлсіз дамуы кезінде.

Бір апта ішінде оқушылардың жұмысқа қабелеттілігі біршама өзгеруіне байланысты олардың жұмысқа қабілеттілігінің жоғарылайтын күні: B) Сейсенбі С) Сәрсенбі D) Бейсенбі

 

В,С, және Д топ дәрумендерінің ағзаға жеткіліксіз түсу салдарынан туындайтын аурулар: A) Бери-бери B) Құрқұлақ C) Мешел

 

Гигиеналық талаптар бойынша мектеп жерін 3 аумаға бөледі: А) Спорт. В) Оқу - тәжірибе. С)  Шаруашылық.

Гипокинецияның пайда болуы оқушы ағзасында бірқатар өзгерістер туғызуы мүмкін: А) Күн тәртібінде тапшылық D) Мектептегі жоғары оқу жүктемесі  F) Дене белсенділігінің болмауы

Гипофиздан бөлініп шығатын гормондар: B) Пролактин F) Кортикотропин G) Тиреотропин

 

Дальтонизм - бұл: Е) Тұсті қабылдайтын жүйке талшықтарының қызметінің бұзылуы.

Даму деген түсінікті үш негізгі процесс құрайды: D) Өсу-клеткалардың санының ұлғаюы F) Мүшелердің және ұлпалардың дифференциясы H) Сапалық өзгерістер немесе қалыптасу

Дәрумендерді екі топка бөледі: А) Суда еритін. В) Майда еритін.

Дене сымбаты - бұл: А) Отырғанда, тұрғанда, жүргенде үйреншікті  дене қалпы.

Дене сымбаты мен омыртқа жотасындағы жиі кездесетін ауытқуларға жатады. А) Болбырлық. В) Арқаның жалпақтығы. С) Бүкіреюі.

Дене-күш жаттығуларының ең жақсы әсерге ие болуы олардың үйлесуімен байланысты: A) Ауамен емдеу шараларымен C) Күн сәулесiн қабылдаулармен F) Сумен емдеу шараларымен

Дененің икемділігі мына жағдайлаға байланысты:  B) Омыртқаға D) Буындар мен байламдарға F) Бұлшық ет икемділігіне

Денсаулыққа және салауатты өмір салтына қажеттілігі: А)  Биологияның қажеттілігіне.

Дұрыс дене жаттығулары оң әсер етеді: А) Бұлшықет дамуына С) Байлаулар мен буындарға G) Сүйек құрылғысына

 

Ер балаларда жыныстық жетілу кезеңіне кіру өлшеміне байланысты ми үдерісінің бірқалыпты жақсаруы бұзылатын жас: F) 13 жас G) 14 жас H) 15 жас

Ерте және мектепке дейiнгi балалардың орталық жүйке жүйесі  әлсіз және сергектену уақытында тез жалығады. Жүйке жасушаларын қайта қалыпты күйге келтіру үшін аса маңызға ие болатын:  А) Дұрыс ұйымдасқан ұйқы B) Баланың ұзақ уақытты ұйқысы С) Көрген түске оң көзқарасы

Есту рецепторлар орналасады: А) Самай сүйегінде С) Самай сүйегінің пирамидасында Е)  Ішкі құлақтың ұлуында

Есту сенсорлық жүйенің дұрыс жасау қызметіне, әсіресе жасөспірімдердің ағзасына жағымсыз әсер етеді: D) Қатты дыбыстар  Е) Қатты дыбыстар дыбыс қозғалыстарының өтуіне кедер жасайды F) Құлақтың қалыптан тыс істпейуіне келтіреді

Ет пен ет өнімдері қандай құрылымдарға бай: В) Ақуыздарға, май, көмірсулар.

 

Жақыннан көрушілік: С) Күшті рефракция.

Жалпы білім беретін мекемелерде сабақ кестесін құрастыруда ескерілетін жайттар: F) Оқушылардың жұмысқа қабілетті физиологиялық негіздері G) Пәннің қиындығы H) Оқушылардың жұмыс қабілеттілігінің қисындысы

Жарық  коэффициенті - бұл: А) Еден ауданына әйнектелген терезенің ауданының бейнесінің қатынасы.

Жас ерекшелік физиологиясы нені оқытады: А) Онтогенездің әртүрлі кезеңдеріңдегі ағзаның өмір сүру ерекшеліктері.

Жас ерекшеліктің дамуының негізгі заңдылықтары қезеңделік пен гетерохрондылық  болып табыла ма, әлде: С) Өсу мен дамуың әртүрлі  уақыттылық және біркелкілік еместігі.

Жасөспірім және жеткіншек жаста симпатикалық типтің вистибуло-вегетативтік реакциялар ұлғаяды. Вестибулярлық жүкеменің әсерінен әртүрлі реакциялар және жағдайлар болуы мүмкін: D) Оң эмоционалды реакциялар Е) Теріс эмоционалды реакциялар F) Субъективті уақыттың өтуі төмендейді

Жасөспірімдерде елеулі ұлғаяды: A) Көздің көргіштігі B) Көру шегі кеңееді C) Бинокулярлық көру деңгейі жақсарады

Жасөспірімдерде тыныс алудың минуттық көлемі: A) 4000мл-ден басталады B) Ересектермен бірдей  H) 4800-5000 мл басталады

Жасөспірімдердің дене дамуының және өсулерінің жас ерекшеліктері: A)  II жыныстық жетілу сатысының басталуы B) Өсудің екінші кезегі C) Екінші жыныстық белгілерінің дамуы

Жасөспірімнің пубертатты кезеңдегі гипофиздің жас ерекшеліктері: A) Гипофиздің жас ерекшелік инволюциясы B) Гипофиздің гипоталамусқа тежеу әсерінің төмендеуі  C) Соматотропты гормонның қанға шығуы

Жеткіншек жаста термореттеуші реакциялар қандай көрініс береді:  F) Эффектілігі бар (күшті әсер) G) Қолайлы H) Ересек адамдарға тән

Жоғарғы құрамды ақуыз өнімдерін қолданудың спортшылар үшін үлесі: A) Ептiлiктi дамытуға G) Бұлшықет массасының көбеюіне H) Қалыпқа келуге

Жоғарғы мектеп жасындағылардың жүйке белгілері: С) Ашуланшақ, адекватсыз реакциялар D) Жүрек тартылулары, үшек шаншуы F) Дене қызуының құбылмалылығы

Жоғарғы сынып оқушыларының ағзасында жалпы тәуліктік шығынының көлемі құрайды:  F) 2800 кал. G) 2850 кал. H) 2900 кал.

Жоғарғы сынып оқушыларының ағзасында майлардың қорытылуы құрайды: F) 95% G) 96% H) 97%

Жоғарғы сынып оқушыларының қан айналым жүйесінің уақыты: A) 20с. C) 21с. G) 22с.

Жоғары  мектеп кезеңі: Е) 14 жылдан 18 жылға дейін.

Жоғары жүйке әрекетiнiң пубертаттық кезеңi сипатталады: A) Ми қыртысының тежегiш әсерінің әлсiреумен B) Барлық ми қыртысы бойымен мықты қозғыштығымен C) Эмоционалды реакциялардың күшеюімен

Жұқпалы ауруларды алдын алуға арналған өндеу әдістері: А)  Дезинфекция.  В)  Дезинсекция.  С)  Дератизация.

Жүйке жасушасы денесінің талшықтарының атауы: А) Дендрит. В) Аксон.

Жүйке жүйесінің бөлімдері: А) Орталық. В) Шеткі.

Жүре пайда болған рефлекстер: B) Шартты F) Өмір сұру барысында пайда болған G) Жеке рефлекстер

Жүрек циклі 3 фазадан тұрады: А)  Систола. В)  Диастола. С)  Жалпы босаңсу.

Жыныстық гормондарға жатады: F) Андрогены G) Тестостерон H) Эстрогендер

Жыныстық жетілу кезеңінде дене салмағы: А) Қыздарда 4-5 кг. В)  Ұлдарда 7-8 кг.

Жыныстық жетілу сатысында барлық эндокриндік жүйелерінің қызметі  бүкіл мүшелер мен жүйелердің түбегейлі өзгеруіне себеп болады, бүл уақытша өзгерістерге жатады:  C) Координацияның бұзылуы E) Ақыл-ой жұмыс қабілеттілікті төмендетеді G) Дене жұмыс қабілеттілікті төмендетеді

Жыныстық жетілу сатысының басқаша аталуы: A) Пубертатты кезең E) Жас шамасындағы қиын кезең G) Ауыспалы кезең

 

Зат алмасуының өзара байланыста болатын түзуші және тотығу үрдістері: А) Ассимиляция. В) Диссимиляция.

Заттар мен бөлмеде, жұқпалы ауруларды тудыратын қоздырғыштардың алдын алуы: С) Дезинфекция.

 

Иммунитет - бұл: Е) Ағзаның жұқпалы және жұқпалы емес заттарды және агенттерді қабылдамауы.

Иммунитет түрлері А) Табиғи және жасанды.

 

Кластағы санитарлық пост қадағалайды: А)  Жеке бас гигиенасының орындалуын.  В)  Кластың тазалығын.  С)  Желдетілуін.

Көзді қимылдататын бұлшықеттердің ұзақ ширығуы қөз алмасын қысады, жайпақ және ұзартатады. Сәулелердің фокусы көз торының алдында болады, ал көрініс болса көз торында бұлдырланып көрінеді. Осылардың алдын алу үшін қажет: А)Отырғанда дұрыс қалпын сақтау D) Кітапті жарық жеткілікті болғанда оқу F) Көзді қажудан сақтау

Көздің сенсорлық жүйесінің жетілуі көмектеседі: D) Кеңістіктегі бағдарламаны кеңінен жақсарту үшін Е) Сыртқы сигналдардың ішінде қажетті бағдарламаны бөлу F) Қимылдың координациясын және нақтылығын ұлғайтуға

Көздің терең дамуы жалғасады, ал көздің жарық сезгіштігі ұлғаяды:  D) 16 жас дейін Е) 17 жас дейін F) 20 жас дейін

Көмірсутектер қандай құрамдастардан тұрады: C) моносахаридтардан D) дисахаридтардан G) крахмалдан

Көру сенсорлық жүйенің функционалды түрде жетілуі: F) 10 жаста G) 11 жаста H) 12 жаста

Күн көзінде шынығу балалардың ағзасына биологиялық әсерін тигізеді: С) Ультракүлгін сәулесі.

Күндізгі уақытта артық мөлшердегі көмірсулар мен майлармен гипокинезияда шектен тыс тамақтану әкеліп соғады: А) Артық салмаққа С) Семіздікке Е) Қозғалыс белсенділігінің азаюына

Күрделі ой жұмысы белсенділігін арттырады: А) Тыныс алу жүйесінің.

Кіші жастағы балалардың ең ұзақ шомылу уақыты: A) 8 мин B) 9 мин C) 10 мин

Кіші мектеп кезеңі: С) 7 жылдан 10 жылға дейін.

 

Қазіргі мекемелердің жиһаздарына, балалар мен жасөспірімдердің бөлмесіне қойылатын гигиеналық талаптар заманауи деректерге сай әзірленеді: B) Гигиеналық F) Физиологиялық H) Антропометриялық

Қай жаста балалардың бойының өсуі  тез жүреді: А)  Бірінші жылы және алты жаста.

Қай жаста балалардың қозғалыс жылдамдығы ересек адамның қозғалысының жылдамдық дәрежесіне жетеді: D) 10 - 12 жаста.

Қалқанша безінің жоғары деңгейдегі белсенділігі жыныстық жетілу сатысында әкелуі немесе ауысуға мүмкін: C) гипертиреозға E) жоғары деңгейдегі қозғыштыққа әкеледі G) ұйқының қашуына

Қан айналымының екі шеңбері болады: А) Үлкен. В) Кіші.

Қан жасайтын мүшелер: А) Сүйектің қызыл кемігі.  В)  Көк бауыр. С)  Бездер.

Қан кетудің түрлері: А) Салатамырлық. В)  Көктамырлық. С)  Қылтамырлық.

Қан құрамындағы арнаулы элементтер: А) Эритроциттер. В) Лейкоциттер. С) Тромбоциттер.

Қан қысымының өзгеруінен туатын аурулар: А) Гипертония. В) Гипотония.

Қан плазмасында: А)  92% - су. В)   8% - ақуыздар.

Қан плазмасының құрамында: А) Көмірсулар – 0,12%. В)  Майлар – 0,8% . С)  Минеральды тұздар – 0,9%.

Қандай бездер жыныс гормондарын бөледі: Е)  Жыныс безі, бүйрек үсті бездері.

Қаңқа бұлшықеттерінің функциясы: E) Локомоторлық F) Дененің ауысуы G) Қалыпты сақтау

Қимыл сенсорлық жүйенің дамуы үздіксіз өтеді, ұлғаяды: D) 13 жасқа дейін Е) 14 жасқа дейін F) 15 жасқа дейін

Қиын пәндерге жатады: D) Физика F) Математика G) Алгебра

Қозғыш ұлпалардың тітіркену қасиетіне тән ерекшеліктері: A) Қозғыштық F) Электрлік үдеріс G) Химиялық үдеріс

Қозуды өткізетін нейрондар: А) Афферентті. В) Эфферентті.

Қыз балаларда жыныстық жетілу кезеңіне кіру өлшеміне байланысты ми үдерісінің бірқалыпты жақсаруы бұзылатын жас: F) 11 жас G) 12 жас H) 13 жас

Қыз баланың боз бала жасы: С) 12-15 жасқа дейін.

Қыз баланың жасөспірім жасы:  В) 16-20 жасқа дейін.

Қыли көздік - бұл: Е) Оптикалық  жүйенің дұрыс емес, бұзылып құрылуы.

 

Мектеп оқу бөлмелерінің жарықтануына қойылатын гигиеналық талаптар: А) Жеткілікті болуы керек  D) Бір қалыпты болуы керек F) Көру функцияларына әсер етпеу

Мектепке дейінгі жаста негізгі назар бөлінуі тиіс: А) Ептілікке  С) Шапшаңдыққа G) Икемділік пен тепе-теңділікке

Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балалардың жоғарғы жүйке әрекеті сипатталады: A) Жеке шартты рефлекстердің баяу өндіруімен D) Динамикалық стереотиптің баяу қалыптасуымен F) Шартты рефлекстердің ерекше ауыр өзгеруімен

Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағы балардың жүйке жүйесіне тән:  А) Жоғары қозғыштық B) Тежегiш үдерістерінің әлсiздiгі С) Қимыл-қозғалыстың жеткiлiксiз үйлесiмдiлiгі

Мектепке дейінгі және бастауыш мектеп жасындағылардың жүйке көрсеткіштері: B) Мазасыздану D) Нашар ұйқы F) Дене дамуының артта қалуы

Ми қыртысында тітіркендіруді үздіксіз өткізетін үрдістер: А) Анализ. В) Синтез.

Ми қыртысындағы таралу қасиет – иррадиацияға ие үрдістер: А) Қозу. В) Тежелу.

Ми қыртысының астыңғы құрылымдық қабатының тежегiштік әсерлерi күшейетін жас: A) 10 жас E) 11 жас G) 12 жас

 

Науқастарды оңашалайтын шаралардың атауы: В) Карантин.

Негізгі қуат көзі болып саналады: А) Май.

Нейрондардың негізгі қасиеттері: А) Қозғыштық. В) Қозу өткізгіштік.

Нейрондардың негізгі қызметіне жататындар:  A) Рецепторлық F) Өзге нейрондарға тасымалдау G) Жұмысшы мүшеге тасымалдау

Несеп түзiлудiң функционалдық жетiлу процестерiнің аяқталуы:  A) 12 жасқа қарай D) 13 жасқа қарай F) 14 жасқа қарай

Никотиннің көрсетілген іс-әреттерге теріс әсері бар: B) Миға  C) Тыныс алу жүйесіне  D) Жүрек, қан тамырлар жүйесіне

 

Оқу ғимараттарының негізгі микроклиматтық факторлары: А) Бөлме температурасы B) Ауа ылғалдығы С) Ауа қозғалысының жылдамдығы

Оқушыларды физиологиялық және гигиеналық жағынан дұрыс отырғызу олардың жұмысына мүмкіндік туғызады:  А) Көзбен қалыпты қабылдауына B) Еркін тыныс алуына С) Қалыпты қан айналымына

Оқушылардың бойына қарай гигиеналық талаптарға сәйкес кластарға нөмірлі парта қойылады: А)  № 6,7,8 – 1-2 кластарға. В)  № 7,8,9 – 3-4 кластарға.

Омырқа жотасының қисаюы байқалған балаларда қосымша болу мүмкін: D) Көздің нашар көруі F) Тыныс алу жүйесінің аурулары G) Жүйке, ас қорыту аурулары

Омырқа жотасының қисаюы сипатталады: D) Иық пен жауырынның ассиметриялықта болуы F) Бүкірлік G) Омыртқа жотасының қисаюымен

Омырқа жотасының қисаюының себептері:  D) Жиһаздардың дұрыс таңдамағанынан F) Жазу кезінде баланың дұрыс отырмауы G) Қимыл белсенділігінің жеткіліксіздігі

Онтогенез: С)  Ұрықтану кезеңінен өлгенге дейінгі ағзаның дамуы.

Орта және жоғарғы сынып оқушыларының жүрек пішінінің ұлғаюы: A) 130-150 мл C) 130-140 мл G) 130-145 мл

Орта мектеп  кезеңі: А) 11 жылдан 14 жылға дейін.

Орта мектеп жасында жоғарғы деңгейге жететін жоғарғы жүйке әрекеті: A) Орталық жүйке жүйесi C) Сенсор жүйесінің жетілуінің аяқталуы H) ЖЖӘ-нің дара ерекшеліктерінің қалыптасуы

Орта сыныпта оқитын оқушылардың ағзасында жалпы тәуліктік шығынының көлемі құрайды:  F) 2500 кал. G) 2600 кал. H) 2700 кал.

Орталық жүйке жүйесінің бөлімдері: А) Бас миы. В) Жұлын.

Ортаңғы құлақта өз арасында бір-бірімен байланысқан есту сүйектері: B) Ортаңғы құлақтың балғаша сүйегі Е) Ортаңғы құлақтың төсше сүйегі G) Ортаңғы құлақтың үзеңгі сүйегі

 

Өкпенің тіршілік сыйымдылығы 3 ауа көлемінен құралады: А) Тыныс алу. В)  Қосымша. С)  Қорлық.

Өмір бойы үздіксіз өсіп отыратын тұрақты өзгерістер: А) Сандық. В) Сапалық.

Өтпелi кезең уақытында жасөспiрiмнiң мiнез-құлығында байқалады: D) Тұрақсыздық F) Дәлелсіздік H) Агрессиялық

Өттің ас қорытылуындағы орны: А)  Ферменттерді белсендендіреді. В)  Майларды эмульсиялайды. С)  Ішектің қозғалысын күшейтеді.

 

Парасимпатикалық жүйке жүйесінің қызметі: ) Ағзаның  жұмсалған ресурстарын қалпына келтiруiне мүмкiндiк туғызады  F) Кеңірдек тарамын тарылтады G) Жүрек қызметiн баяулатады

 

Салауатты өмiр салтының ұғымына келесi құрайтындар кiредi: A) Зиянды әдеттерден бас тарту C) Оңтайлы қозғалыс режім E) Тиімді тамақтану, жағымды эмоциялар

Салауатты өмір салты қалыптастырудың басты құрамы: D)  Табиғаты күшін дұрыс пайдалануда адамға үйрету.

Синоптикалық көпiршiктердің құрамында бар арнаулы заттар:  C) Медиатор F) Ацетилхолин G) Адреналин

Сколиоз - бұл: В) Омыртқа жотасының  қисаюы.

Су процедуралары бөлінеді: А) Жергілікті. F) Жалпы.

Сумен емдеу шараларына жататындар: B) Су құйыну D) Сумен сүрту E) Шомылу

Сүтті тәрізді тағамдардың құндылығы неде: Е) Ақуыздармен, майлармен, көмірсулармен, дәрумендермен, минеральды тұздармен.

 

Табиғи  жарықтану  өлшенеді прибор - : С) Люксметрмен.

Тағамның  қуаттылық құндылығы Халықаралық жүйе бойынша анықталады: С) Джоульмен (Дж).

Тамақтану тәртібі балалар ағзасына әсер етеді:А) Тез өсуіне.  В)  Үнемі қимыл – қозғалыста болуына. С)  Қауырт ақыл – ой әрекетіне.

Тежелудің екі түрі ажыратылады: А) Сыртқы - шартсыз. В)  Ішкі – шартты.

Терiде рецепторлардың үлкен саны орналасқан: A) Ауру сезгіш E) Температуралық H) Жанасу

Тереңдету  коэффициенті - бұл: Е) Бөлменің терендігіне орай еденнің астындағы терезенің жоғарғы бөлімшесінің қатынасы.

Төменгі мектеп жасындағы балалардың дене дамуының және өсуінің жас ерекшелітері: E) Сүт тістерінің тұрақты тістерге ауысуы жалғасады F) Дене бітімінің жеке-типологиялық ерекшелітері ақырын байқалады G) Омыртқа жотасының иірімдерінің қалыптасуы аяқталады

Түрлі түсті қабылдаудың қалыптасуы: С)  3 жаста.

Тыныс алу жиілігінің саны: А) 6 жаста – 25 рет. В) 10 жаста – 20 рет. С) Ересектер – 16 рет.

Тыныс алу үрдісін 2 күрделі механизм өткізеді: А) Жүйкелік. В) Гуморальдық.

Тыныс шығаратын ауада: А) 79% - азот. В) 16% - оттегі. С) 5% - көмір қышқыл газы.

Тітіркендіруді талдайтын жүйе – талдағыштар 3 бөлімнен тұрады: А) Шеткі. В) Өткізгіштік. С) Қыртысты.

Тітіркенуді қабылдайтын рецепторлар бөлінеді: А) Экстерорецепторлар. В) Интерорецепторлар.

 

Ұл баланың жасөспірім жасы: А) 17-21 жасқа дейін

Ұлдардың боз бала жасы: В) 13 жастан -16 жасқа дейін.

Үй тапсырмасын орындағанда берілетін уақыт: А) 6-7 жаста – 30 мин – 1 сағ. В)  8-9 жаста – 1-1,5 сағ. С)  9-10 жаста – 1,5 – 2 сағ.

 

Физикалық дамудың есебін жүргізеді: В) Физикалық дамудың стандартымен.

 

Циклді жаттығулардың ішіннен үздік сауықтыру ісер беретіндері:  D) Шаңғы және велосипед серуендері Е) Жүзу F) Жаяу жүру және жеңіл жүгіру

 

Шаршау дегеніміз:  Е)  Ауыр жұмысқа байланысты патологиялық жағдайда болу.

Шеткі жүйке жүйесінің бөлімдері: А) Соматикалық. В) Вегетативтік.

Шынығудың ең тиімді әдістері: D) Айға қарау, күнге күю және құмда жату.

Шынығудың қағидалары  қалыптасады: А)  Бірқалыптылықпен, кезектікпен, жинақтылықпен, жүйелікпен, жеке ерекшеліктермен санасумен.

Шынығудың негiзгi қағидалары: D) Емдеу шараларын мөлшерлеу F) Емдеу шараларының біртіндеп жоғарылауы H) Қолданылатын емдеу шараларының әсерін тұрақты бақылауы

 

Ішек сөлінде тағамның ыдырауын аяқтайтын ферменттер кешені: А) Эрепсин. В) Амилаза. С) Липаза.

Ішкі секрециялық бездеріне тән емес қасиеттер: D) Фагоцитоз F) Газ алмасу G) Қанның ұюына қатысуы